Srednja škola:
1. identificirati tip, vrstu, svrhu web rješenja i ciljanu skupinu korisnika
2. koristiti tehnologiju za definiciju strukture web sadržaja
3. izraditi i objediniti elemente u funkcionalno web rješenje
4. testirati i objaviti web rješenje
Osnovna škola:
B. 7. 4 koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema
C. 7. 1 koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira
Srednja škola:
C. 1. 2 istražuje usluge interneta i mogućnosti učenja, poslovanja, budućega razvoja
D. 2. 2 analizira i procjenjuje utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na učinkovitost i produktivnost u raznim područjima i poslovima
C. 3. 1 / C. 4. 1 planira, razvija, stvara, predstavlja i vrednuje multimedijski projekt
Međupredmetna tema:
A 3. 2. učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima
A 4. 1. učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju
D 5. 1. učenik svrsishodno primjenjuje vrlo različite metode za razvoj kreativnosti kombinirajući stvarno i virtualno okružje
Pogledajte isječak iz filma ‘Johnny English Strikes Again’ te upozorite učenike da se ne približavaju vratima učionice dok će nositi VR naočale. :) Prodiskutirajte o tome što bi to bila virtualna, a što proširena stvarnost. Pitajte učenike jesu li imali priliku isprobati neku od navedenih tehnlogija te kako se one koriste.
Zajedno s učenicima pogledajte videozapise ‘Što su virtualna i proširena stvarnost?’ i ‘Primjer miješane stvarnosti’. Uz pomoć prezentacije objasnite navedene pojmove, kroz razgovor s učenicima predstavite nekoliko primjera korištenja (npr. Pokemon Go, Snapchat, VR naočale, hologrami u televizijskim emisijama).
Nakon interaktivnog izlaganja, podijelite učenike u tri grupe od 3 do 4 učenika te omogućite nasumičan prolazak kroz tri štanda na kojima učenici imaju priliku istražiti i isprobati konkretne primjere web rješenja napravljenih korištenjem VR i AR tehnologija. Za svaki štand potrebno je 15-20 min po grupi. Napomena: štandove, opremu i raspored stolova pripremite prije provođenja aktivnosti.
Isprobajte web aplikaciju ‘Fotkalica’ za prepoznavanje lica i dodavanje rekvizita na sliku, usporedite njezine funkcionalnosti s filterima u Snapchatu. Za korištenje ove aplikacije potrebno je računalo s web kamerom. Neka svaki učenik snimi fotku s rekvizitom po želji. Snimljene fotke upotrijebite u završnom dijelu sata.
U završnom dijelu sata riješite kviz u Kahootu te objavite svoje fotke i povratne informacije o provedenoj aktivnosti na zidu u Padletu. Aktivnost završite razgovorom o naučenom i razmjenom ideja. Možete za učenike pripremiti potvrde ili značke za uspješno sudjelovanje u aktivnosti.
Od prikaza Sunčevog sustava na školskoj klupi pa sve do uranjanja u trodimenzionalni digitalni svijet – sve su to učenici 4. WD razreda (smjer web dizajner) Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok mogli iskusiti na radionici „Virtualne i proširene stvarnosti na webu“ koja je održana 17. i 19. listopada 2018. u okviru Europskog tjedna programiranja (EU Code Week). Radionica se održala u okviru predmeta Web projekti u dva termina, a priredio ju je i vodio nastavnik stručnih predmeta Krešimir Varga. Povratne informacije učenika o održanoj radionici vrlo su pozitivne, no mnogi od njih ističu i jedan nedostatak – iako je radionica trajala čak četiri školska sata, voljeli bi da je trajala – duže. Kako kaže jedan od učenika: „Bilo je kao vlak smrti – uzbudljivo i ludo“.